3 veckor

Jaha då har det gått tre veckor sen första parningen igår och sen den andra imorn =)) Så spännande, jag upplever att Prinsessan är ngt försiktigare om sin mage nu igen...Mephisto för skarpa verbala åthutningar av henne när han beter sig så där oförsiktigt som bara en briardhane kan göra. Hon äter inte med samma aptit längre. Jag har bokat tid för ultraljud den tjugonde januari kl fem på em. Då kommer jag att få svar på om hon är dräktig eller inte så det är bara att fortsätta hålla tummarna =D

Höres!!

Polenresa & Parning =))

Jaha då har jag varit till Polen med Femi. Den 14 december så flög jag över med Femi, sååå smidigt efter ca 2,5 timme i bur (1 timmes flygning) så klev Femi ur på flygplatsen i Gdansk och sträckte på sig som om inget hänt...Hon är ju bara för underbar denna hund =)
Vi blev hämtade av Majka och åkte till hotellet för lite vila. Majka hämtade oss på em och Femi visade direkt att hon uppskattade Doggers sällskap men hon var inte helt i höglöp så vi lät dom umgås och leka till och från under kvällen.
På torsdagen så tog vi det bara lugnt (alla var på jobbet) Runt kl tre så blev vi hämtade och Dogger visade helt klart lite mer intresse för Femi men han var fortfarande inte helt säker på att hon höglöpte. Då började diskussionerna ang att flyga nyparad tik etc och jag fick börja sms:a min personliga reseledare/bokningsagent =)) och vi kom fram till att vi skulle vänta tills fredag morgon och se.
Fredag morgon kom Dogger var ännu mer intresserad men inte tillräckligt så Femi åkte till vet för nytt blodprov (som vi fick svar på sent på kvällen progesteronet låg på 14) och så bestämde vi att Femi skulle få stanna tills hon var parad, eventuellt över jul om jag inte fick tag på ngn resa för att hämta henne.

Så sagt och gjort så åt vi lite lunch och med en stoor klump i halsen och ont i precis hela hjärtat så lämnade jag Femi i Zenec och Majka´s händer. Majka körde mig och den stooora flygburen till flyplatsen. Jag checkade in och gick genom säkerhetskontrollen och när jag gjort det så satte jag mig i ett hörn och grät. Jag visste att oavsett om hon varit parad eller inte så kunde hon inte flugit hem då men att lämna min Prinsessa i ett annat land med männskor som inte pratade samma språk som hon...Ja det gjorde ont =(

Men men planet kom iväg 20 minuter före utsatt tid...Underbart å jag tog en liten nap på planet men vid tiden för landning så talar kaptenen om att bensinen håller på att ta slut =/ alla lampor på alla Arlandas landningsbanor va släckta (har aaaldrig hänt förr) och det var ca 50-60 plan i luften som ville landa. Så vi fick vända om till Visby väl nere där så fick vi kaffe och efter ca 30 minuter så fick vi besked om att elen fungerade på Arlanda igen, men vi fick vänta ett tag för det var kö.

Väl på Arlanda så fick jag släääpa den 13 kg tunga flygburen ner till tåget och genom hela Stockholm Central till pendeln och sen på bussen hem **Pustar ut**
Så efter mkt om och men så var jag hemma 2 timmar försenad....
På lördagen togs ännu ett blodprov och då låg hon på 15,65.
En dag senare får jag ett sms om att Femi och Dogger parat sig YEEEEES **Dansade omkring liitegranna**
Ytterligare två dagar senare så kommer ännu ett sms om att dom parats igen **Hjulade nu omkring**
Sen började pusslandet att få hem Prinsessan och efter en del fixande och trixande så fick jag semester 2 dagar veckan efter jul och kunde ta färjan över. Dit var det inga problem alls vi kom till Gdansk 1 timme tidigare och tolken fick komma till undsättning =) Vi hämtade upp Femi som blev riktigt glad att se mig kan man säga. Å sen till Majka för lite fika och pappersarbete =) Zenec kom oxå förbi för att säga farväl till Femi (han hade sagt till Majka att han gärna hade haft Femi kvar) och när Zenec skulle gå så skulle Femi följa med honom. Det känns som hon haft det riktigt bra där =)
Hemresan var en fasa från kl halv åtta på kvällen tills tidig morgon, jag trodde uppriktigt att min sista stund var kommen. Jag har inte upplevt sån storm och sjögång innan och jag ska väl kanske tala om att jag gillar verkligen INTE att åka båt överhuvudtaget!!!!! Men efter en helvetesnatt så kom vi till Nynäshamn kl ett på söndagen och jag har väl aldrig varit så glad över att ha fast mark under mina fötter =) =)
Vi tog bussen hem och jag har väl nog aldrig varit så glad att vara hemma igen som denna dag =)

I går var det två veckor sen Femi parades andra gången och efter den artonde januari så ska jag ultraljuda henne och se om det finns några pluppar därinne =D

Så håll allt ni kan nu så hoppas vi på att det tog sig!!